ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ МОДЕЛЕЙ РЕГЛАМЕНТАЦІЇ ПОВІТРЯНИХ ПОЛЬОТІВ

Authors

  • О. Григоров Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна

Abstract

Проаналізовано міжнародно-правові моделі регламентації повітряних польотів на початку ХХ ст. У цей період, ко-ли національне законодавство багатьох держав ще не містило механізму правового регулювання польотів як повіт-ряних куль, так і перших літальних апаратів, важчих за повітря, у рамках міжнародних інституцій було докладенопевних зусиль задля вироблення проектів міжнародних конвенцій (угод) у цій сфері. Ідеться передусім про проектиміжнародних угод, які були розроблені в рамках Інституту міжнародного права, Міжнародного юридичного комітету завіації, Асоціації міжнародного права. Саме ці проекти, які внаслідок різних причин не були підтримані європейськимидержавами, стали теоретично-правовим підґрунтям для подальшого розвитку міжнародного повітряного права піс-ля Першої світової війни.Ключові слова: повітряна куля, повітряне судно, правовий статус аеростатів, конвенція про повітряний рух,міжнародний повітряний кодекс.

Author Biography

О. Григоров, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна

канд. юрид. наук, доц.

References

Международное воздушное право. Кн. 1. / отв. ред.

А. П. Мовчан. – М. : Наука, 1980.

Complication of Materials on Spaces and Aeronautics. Committee

Prints. United States Congress Senate. Special Committee on Space and

Astronautics. – 1958. – № 2. – P. 523.

Fauchille P. Le domaine aerien et le regime juridique des aerostats.

Revue Genirale de Droit International Public / P. Fauchille. – 1901. –

№ 8. – P. 414.

Gaston Bonnefoy, Le Code de l`air, Paris, M. Rivire, 1909, pp. 186-

/ Giulio Castelli, "Il dominiodell`aria", Rivista internazionale di scienze

sociali e discipline ausiliarie – Vol. 47, 1908, p. 315-323.

Speech by General Mercier in French Senate, November 5, 1908

in: Journal official, November 6, 1908, quoted by Georges Montenot, La

Circulation Adrienne envisaged au point de vue juridique (thesis-Dijon),

Dijon, Dijon, 1911, p. 5.

Journal du droit international priv6, Vol. 36, 1909, p. 596-597.

Annuaire de l'Institut de droit international. 1910. Vol. 23. Pp. 297-311.

Cooper J. C. The International Air Navigation Conference, Paris 1910.

The Journal of Air Law And Commerce. 1952. Vol. 19. No. 2. P. 127-143.

Reinhardt D. N. The Vertical Limit of State Sovereignty. LL.M. thesis.

Institute of Air and Space Law, McGill University. 2005. 92 p. .

Sand P. H., de Sousa Freitas J., Pratt G. N. An Historical Survey of

International Air Law before the Second World War. McGill Law Journal.

-1961. Vol. 7, No. 1. Pp. 24-42.

Tremblay M. The legal status of military aircraft in international law.

Masters of Laws Thesis. Faculty of Law, Institute of Air and Space Law,

McGili University. 2003. 116 p.

Honig J.P. The Legal Status of Aircraft. Springer. 2012. 218 p.

Бордунов В. Д. Международное воздушное право

/ В. Д. Бордунов. – НОУ ВКШ "Авиабизнес" ; Изд-во "Научная книга", 2007.

Published

2020-05-08