КЛІМАТИЧНА ДИПЛОМАТІЯ: СТРАТЕГІЯ КОМУНІКАЦІЇ

Authors

  • Є Б Тихомирова

Abstract

Анотація. У статті аналізується стратегія комунікацій кліматичної дипломатії. Стратегія комунікації щодо зміни клімату трактується як чітко спланований стратегічний підхід щодо впровадження комунікацій з розподілом ресурсів та часових рамок. Вона має ґрунтуватися на низці принципів, якими пропонує керуватися IPCC. Предметом дослідження став обмін інформацією, ідеями та досвідом, отриманим при виконанні успішних проектів та ініціатив, спрямованих на покращення розуміння адаптації кліматичним змінам. Головною метою стратегії комунікації кліматичної дипломатії є створення спільноти, яка добре поінформована про зміни клімату і, таким чином, здатна зробити адекватний глобально відповідальний вибір. Основними цільовими аудиторіями кліматичної комунікації вважаються: ЗМІ та широка громадськість, міжнародні організації, що вирішують глобальні питання кліматичних змін, відображаючи їх у протоколах та механізмах взаємодії, виконавці кліматичних установ, представники громадянського суспільства та НУО, виробники кліматичної інформації, що мають надавати комплексну кліматичну інформацію та наукове співтовариство й аналітики. Робиться висновок, що здійснення адекватної політики у сфері зміни клімату передбачає вирішення низки комунікативних завдань, зокрема: забезпечення рівного доступу громадян до інформації про всі аспекти розв’язання проблеми зміни клімату та низько вуглецевого розвитку держав, включаючи проведення освітньої та просвітницької роботи, які дадуть змогу: забезпечити системне наукове, методологічне та освітянське супроводження всіх аспектів діяльності у сфері зміни клімату; а також підвищити рівень обізнаності громадянського суспільства з усіма аспектами проблеми зміни клімату та низько вуглецевого розвитку держав.Ключові слова: зміна клімату, кліматична дипломатія, соціальне навчання, стратегія комунікацій, суб’єкти кліматичної дипломатії. Annotation. The article analyzes the communication strategy of climate diplomacy. The communication strategy of climate change is interpreted as a well-planned strategic approach to the introduction of communications with the allocation of resources and timeframes. It should be based on a set of principles that IPCC suggests to guide. The subject of the study was the exchange of information, ideas and experience gained in the implementation of successful projects and initiatives aimed at improving adaptation to climate change. The main objective of the strategy for communicating climate diplomacy is to create a community that is knowledgeable about climate change and, thus, is able to make an adequate globally responsible choice. The main target audiences of climate communication are: the media and the general public, international organizations that address global issues of climate change, reflecting them in protocols and mechanisms of interaction, climate service providers, representatives of civil society and NGOs, producers of climate information that provide comprehensive climate information, and scientific community and analysts. It is concluded that the implementation of an adequate policy in the sphere of climate change presupposes the solution of a number of communicative tasks, in particular: ensuring equal access of citizens to information on all aspects of addressing climate change and low-carbon development of states, including educational and educational work. This allows: to provide systematic scientific, methodological and educational support for all aspects of activities in the field of climate change; as well as to raise the level of awareness of civil society with all aspects of the problem of climate change and low-carbon development of states.Keywords: climate change, climate diplomacy, social education, communications strategy, subjects of climate diplomacy. Аннотация. В статье анализируется стратегия коммуникаций климатической дипломатии. Стратегия коммуникации относительно изменения климата трактуется как четко спланированный стратегический подход по внедрению коммуникаций с распределением ресурсов и временных рамок. Она должна основываться на ряде принципов, которыми предлагает руководствоваться IPCC. Предметом исследования стал обмен информацией, идеями и опытом, полученными при выполнении успешных проектов и инициатив, направленных на улучшение адаптации климатическим изменениям. Главной целью стратегии коммуникации климатической дипломатии является создание сообщества, хорошо осведомленного об изменении климата и, таким образом, способного сделать адекватный глобально ответственный выбор. Основными целевыми аудиториями климатической коммуникации считаются: СМИ и широкая общественность, международные организации, решающие глобальные вопросы климатических изменений, отражая их в протоколах и механизмах взаимодействия, исполнители климатических учреждений, представители гражданского общества и НПО, производители климатической информации, которые предоставляют комплексную климатическую информацию, и научное сообщество, и аналитики. Делается вывод, что осуществление адекватной политики в сфере изменения климата предполагает решение ряда коммуникативных задач, в частности: обеспечение равного доступа граждан к информации обо всех аспектах решения проблемы изменения климата и низкоуглеродистой развития государств, включая проведение образовательной и просветительской работы. Это позволяет: обеспечить системное научное, методологическое и образовательное сопровождение всех аспектов деятельности в сфере изменения климата; а также повысить уровень осведомленности гражданского общества со всеми аспектами проблемы изменения климата и низкоуглеродистой развития государств.Ключевые слова: изменение климата, климатическая дипломатия, социальное обучение, стратегия коммуникаций, субъекты климатической дипломатии.

Published

2018-07-04