ВСЕСВІТНІ СЛУЖБИ МОВЛЕННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ МІЖНАРОДНИХ МЕДІАКОМУНІКАЦІЙ

Authors

  • О В Гресько кандидат філологічних наук, доцент кафедри телебачення і радіомовлення Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Abstract

Всесвітні служби інформаційного теле- і радіомовлення за допомогою новітніх ЗМК у ХХІ столітті виступають інструментом як внутрішніх, так і зовнішніх трансформацій певних політичних систем. Зазвичай свою інформаційну присутність у світовому просторі більшість країн забезпечують за допомогою громадських (суспільних) ЗМІ, адже організація міжнародних інформаційних потоків є пріоритетом зовнішньої політики багатьох держав.Розгалужена система корпунктів як всередині, так і за кордоном дозволяє організовувати комунікацію в обох напрямках. Попри те, що однією з функцій всесвітніх служб мовлення є творення іміджу держави, інформація подається відповідно до міжнародних стандартів обробки і поширення інформації, професійні відносини регулюються законом.Власне виробництво інформації для зарубіжної аудиторії, а не просто її передача, зможе забезпечити Україні інформаційну присутність у світі. Успіх міжнародних медіакомунікацій залежить від стратегії і тактики розвитку інструменту іномовлення України. Втілення концепції створення мережі інформаційно-аналітичних служб мовлення українських ЗМК має відбуватися як на державному, так і громадському рівні.Досвід довготривалих медіа-стратегій провідних ЗМІ в світовому інформаційному просторі підтверджує, що реалізація ідеї інформаційної присутності України в міжнародних медіакомунікаціях можлива у тісній співпраці державних структур і працівників інформаційної галузі, зокрема, служб іномовлення українських ЗМК, на основі затверджених на законодавчому рівні статутів та інших документів.Ключові слова : всесвітні служби мовлення, інформаційне суспільство, національна ідентичність, медіакомунікації, міжнародна журналістика.Worldwide information broadcasting services by means of new media in XXI century play the role of instrument of insight and outside transformations of definite political systems. Usually most of countries provide its information presence in the world space by means of public broadcasting, because organization of international information streams is a priority of foreign policy of many states.Wide system of correspondent bureau as insight the country so abroad allows organization communication in both directions. Besides the fact that one of the functions of worldwide service broadcasting is creation of image of the country information produce according to international standards, professional relations is regulated by the law.Own information production for the foreign audience and not only transmitting of it can provide Ukraine information presence in the world. The success of international media communication depends on strategies and tactics of the development of the instrument of foreign broadcasting of Ukraine. The implementation of the concept of the creation of the network of information-analytic information services of broadcasting of Ukrainian mass media have to be done both on the state and public level.The experience of long-term media strategies of leading mass media in world information space confirms that the realization the idea of information presence of Ukraine in international media communication is possible in close collaboration of government structures and workers of information field, for example, worldwide service broadcasting of Ukrainian mass media on the base of approved legal documents.Keywords : worldwide service broadcasting, information society, national identity, media communications, international journalism. Всемирные службы информационного теле- и радиовещания с помощью новейших СМК в ХХІ веке выступают в роли инструмента как внутренних, так и внешних трансформаций определенных политических систем. Обычно свое информационное присутствие в мировом пространстве большинство стран обеспечивають с помощью общественных СМИ, т.к. организация информационных потоков является приоритетом внешней политики многих государств.Разветвленная система корпунктов как внутри страны, так и за границей позволяет организововать коммуникацию в обоих направлениях. Не смотря на то, что одной из функций всемирных служб вещания является создание имиджа государства, информация подается в соответствии с международными стандартами обработки и распостранения информации, профессиональные отношения регулируются законом.Собственное производство информации для зарубежной аудитории, а не просто ее передача, сможет обеспечить Украине информационное присутствие в мире. Успех международных медиакоммуникаций зависит от стратегии и тактики развития инструмента иновещания Украины. Вопрощение концепции создания сети информационно-аналитических служб вещания украинских СМК должно происходить как на государственном, так и общественном уровне.Опыт длительных медиа-стратегий лидирующих СМИ в мировом информационном пространстве подтверждает, что реализация идеи информационного присутствия Украины в международных медиакоммуникациях возможна в тесном сотрудничестве государственных структур и представителей информационной сферы, а именно, служб иновещания украинских СМК, на основе утвержденных на законодательном уровне статутов и других документов.Ключевые слова : всемирные службы вещания, информационное общество, национальная идентичность, медиакоммуникации, международная журналистика.

Published

2015-01-15