СТРАТЕГІЇ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ В ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОМУ СЕКТОРІ: ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ

Authors

  • Н В Резнікова доктор економічних наук, доцент, професор кафедри світового господарства і міжнародних економічних відносин Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Abstract

Анотація. Технологічні розробки сприяють подальшому зближенню раніше незалежних ринків. Класичний телекомунікаційний сектор має розмиті кордони не тільки із сектором інформаційних технологій, а й з сектором засобів масових комунікацій. Ці тенденції посилюють суперництво між постачальниками послуг, що актуалізує розгляд нових стратегій інтернаціоналізації в телекомунікаційному секторі. В статті розглянуто тенденції, що як детермінуватимуть, так і впливатимуть на подальшу інтернаціоналізацію на телекомунікаційному ринку внаслідок  взятого курсу на його лібералізацію. Досліджено асиметричний вплив лібералізації на стан телекомунікаційного ринку в регіональному розрізі. Проведено аналіз регуляторного середовища окремих країн, що свідчить про істотний потенціал інституцій впливати на процеси інтернаціоналізації телекомунікаційного сектору. Визначено ризики відкритості для національних компаній-операторів, а також розглянуто перспективи здійснення експансіоністської політики з метою досягнення ефекту масштабу. Обґрунтована дуалістичність завдань, що стоїть перед операторами телекомунікаційного ринку. Доведена залежність пропонованої продукції від інфраструктурного потенціалу ринку, що істотно обмежує та здорожує пропозицію послуг.Ключові слова: цифрові технології, інтернет, телекомунікаційний сектор, інтернаціоналізація, стратегії розвитку. Annotation. Technological developments push up convergence of the earlier independent markets. The classical telecommunication sector has blurred boundaries with not only information technology sector, but with mass media sector as well. These tendencies strengthen the rivalries between services suppliers, which raise the importance of analysis of new internalization strategies in telecommunication sector. Tendencies to be both determinants and influential factors of further internationalization in telecommunication markets, resulting from the course on its liberalization, are highlighted. The asymmetric impact of liberalization on the telecommunication market performance is studied in regional dimension. The analysis of regulatory environments in selected countries demonstrates that the institutes have essential capacities to influence internationalization processes in telecommunication sector. The risks related with openness of national operator companies are defined, and the prospects of expansionist policy to gain the economy of scale are investigated. The duality of objectives faced by telecommunication markets is substantiated. The dependence of proposed products on the infrastructure capacities of markets is demonstrated, imposing strong limitation on the supply of services and increasing their cost.        Keywords: digital technologies, Internet, telecommunication sector, internationalization, development strategies. Аннотация. Технологические разработки способствуют дальнейшему сближению ранее независимых рынков. Классический телекоммуникационный сектор имеет размытые границы не только с сектором информационных технологий, но и с сектором средств массовых коммуникаций. Эти тенденции усиливают соперничество между поставщиками услуг, актуализирует рассмотрение новых стратегий интернационализации в телекоммуникационном секторе. В статье рассмотрены тенденции, которые как детерминируют, так и влияют на дальнейшую интернационализацию на телекоммуникационном рынке вследствие взятого курса на его либерализацию. Исследовано асимметричное влияние либерализации на состояние телекоммуникационного рынка в региональном разрезе. Проведен анализ регуляторной среды отдельных стран, что свидетельствует о существенном потенциале институтов влиять на процессы интернационализации телекоммуникационного сектора. Определены риски открытости для национальных компаний-операторов, а также рассмотрены перспективы осуществления экспансионистской политики с целью достижения эффекта масштаба. Обоснована дуалистичность задач, стоящих перед операторами телекоммуникационного рынка. Доказана зависимость предлагаемой продукции от инфраструктурного потенциала рынка, что существенно ограничивает и удорожает предложение услуг.Ключевые слова: цифровые технологии, интернет, телекоммуникационный сектор, интернационализация, стратегии развития. 

Published

2017-08-20